Tenir presència a Internet és gairebé el mateix que res, ja que estar per estar no serveix de res si no és que s’aconsegueix tenir visibilitat online; cosa que s’aconsegueix amb el màrqueting de contingut.

La història d’internet és encara recent, ja que el seu creixement va començar en els anys 90 quan la xarxa començava a ser destinada per als negocis, cosa que “va obligar” a tenir presència a internet, ja que era essencial per als negocis del futur. Ara, ningú es permet l’ostentació de no estar a internet i, encara que molts creuen que la simple existència a internet és suficient per fer negocis, no és així.

La transformació d’internet ha afanyat les coses mitjançant les comunicacions transversals, els dispositius portàtils, les xarxes socials…, ja que mai abans les persones han estat tan connectades entre elles com ara. Hi ha noves maneres de comunicació, d’entendre, d’establir relacions, de treballar, i de fer negocis. Però el que realment importa no és la presència a internet, sinó la visibilitat online.

La visibilitat online és conversa, el vell hàbit d’escoltar, aprendre, preguntar, parlar, respondre, comptar, relació, acció, moviment; tot això portat a internet.

Internet és utilitzat com a via de comunicació per explorar, consultar, buscar, preguntar. Davant la necessitat visitem pàgines web, fòrums, cercadors, xarxes socials, mitjans de comunicació, etc. per saber-ne més.

Per això, per ser visible, moltes empreses (tant grans marques com petits negocis) han optat per les xarxes socials. Facebook, per exemple, ha fomentat la seva plataforma d’anuncis en aquests últims dos anys de manera suggerent.

Així, doncs, ja té 2 milions d’anunciants entre els quals es troben moltes pimes i emprenedors, ja que està fent més senzill el anunciar, especialment per als negocis petits i de mida mitjana.

La plataforma s’ha convertit en un suport bàsic per arribar als consumidors mitjançant internet, ja que el seu alt nombre d’usuaris ha aconseguit que les marques vulguin estar presents i visibles, pel que si no es forma part de la comunicació no se és visible, i si no se és visible, és molt difícil fer negoci.

Una bona pregunta és: Com es pot ser visible online?

Per ser visible a internet s’ha de crear contingut valuós, notable i precís; s’ha de crear una bona comunicació. Per a això, el màrqueting de contingut ha de complir tres punts:

  1. Saber que els interessa a les persones. No es tracta de crear més i millors continguts, es tracta de donar consells d’ús, bones pràctiques i informació útil per a les persones; parlant del que els interessa o preocupa.
  2. El màrqueting de contingut serveix per educar, entretenir i informar les persones; es publica, es distribueix i, si el contingut és interessant per a qui els rep, actuarà en la seva percepció i permetrà crear un vincle.
  3. El contingut ha d’estar guiat pel benefici a les persones, i no ha de ser un discurs comercial buit.
FacebookTwitterMore...