Una de les grans fonts de riquesa de les empreses és la informació. Les dades s’han convertit en l’element que pot marcar l’èxit o el fracàs d’una companyia o la clau per a noves i diverses oportunitats de negoci. Els consumidors són un punt d’informació important sobre ells mateixos i cada vegada són més les companyies que demanen dades sobre aquests per entendre’ls i descobrir com són i què volen. Tot això es deu al terreny de joc que el big data marca per a les empreses, el que comporta que totes s’estiguin convertint en unes maniàtiques de la informació.

Tots volen saber-ho tot i tots volen tenir la majoria de dades possibles. Aconseguir dades s’ha convertit en una necessitat, però què passa quan les dades que s’aconsegueixen no són les més adequades?

Hi ha molts problemes que les empreses han de solucionar per poder tenir una bona base de dades que es pugui fer servir per entendre els consumidors, us anomenem alguns:

  • Tenir dades de moltes fonts.
  • Que les dades no estiguin ordenades i, per tant, siguin complicades d’entendre.
  • I un dels més importants: que les dades obtingudes no siguin tan útils com s’esperava.

Les empreses estan molt preocupades perquè les seves dades no serveixin per entendre als seus consumidors. Però, igual que esperen que sí ho siguin, són conscients que moltes vegades la informació, o no és tot el correcta que pensaven o, en realitat, no és el que necessitaven, o temen que així sigui. Un estudi demostra que el 92% de les empreses té por que les seves dades no siguin adequades.

Els responsables de les companyies són conscients del poder i del valor de les dades, però les temen. Per què? Perquè no saben com gestionar-les ni com accedir-hi com a entitat.

Un altre dels problemes és el mètode que fan servir per obtenir-les. Moltes empreses segueixen aplicant mètodes ja desfasats per aconseguir-les, i només el 29% fa neteja d’aquestes i de forma manual.

El poder de les dades és força evident. Està previst que en el 2020, el big data aporti 206.000 milions d’euros només a l’economia europea. Les quantitat són molt elevades, però aquest canvi tecnològic no només pot impactar en el dia a dia de les empreses, sinó també en el PIB dels països en els quals estigui.

Òbviament, el big data no és miraculós, i els responsables de les companyies no poden esperar que resolgui els seus problemes de forma automàtica i sense esforç. A més, pot presentar grans riscos com el ciberespionatge, el patir per un excés de dades o, les noves exigències en política de protecció de dades.

I no és només això, les dades poden patir de moltes coses:

  1. No totes les dades serveixen per el mateix, el que comporta que no s’ha de collir dades imprudentment. Han de pensar què volen i per què les volen.
  2. Les dades per si soles no serveixen per a res, per la qual cosa cal una solució tecnològica que ajudi a veure’les i a un professional que sàpiga fer les preguntes adequades.
  3. I el més important: s’han de buscar fonts fiables d’informació.
FacebookTwitterMore...