L‘ecommerce, o comerç electrònic, és un fenomen que no fa més que créixer i que ha donat, al costat del sorgiment d’Internet i les noves tecnologies, un gir de 180º en les formes de comercialització comercials, impulsant la integració i la globalització. És un mètode de comercialització de productes i serveis que compta amb mercats en els quals aquest es troba més establert, ja sigui pels països que el componen o per les característiques dels consumidors.

En aquest cas, és bo mirar els rànquings seguint els principals mercats de comerç electrònic que existeixen actualment. Segons el informe del 2015 Retial Index ECommerce Global, es dicta que els Estats Units lidera el rànquing del comerç electrònic global, mentre que la Xina ocupa el segon lloc i fixa a la potència nord-americana com el principal mercat estabilitzat d’ecommerce.

El tercer lloc d’aquest rànquing, és utilitzat pel primer país de la Unió Europea: Regne Unit. El seu rang es deu al creixement que ha percebut l’economia britànica en l’últim any, tenint en compte el retrocés que ha patit en altres potències del vell continent.

Tot i que els principals països d’Europa no formin part del podi, sí que formen part del top ten d’aquesta categoria. Així mateix, Europa compta amb una notable representació, ja que després de Regne Unit es situen Alemanya i França, en cinquè i sisè lloc respectivament. Seguits de Bèlgica en novè lloc, i Dinamarca, en el lloc número 15.

El sorprenent és el lloc adquirit pel ecommerce espanyol, ja que entra per primera vegada en el rànquing. Espanya ocupa el lloc número 18 en la classificació, el que implica una important millora i un indici de la recuperació de l’economia interna, fonamentalment en l’entorn domèstic i la capacitat dels estalviadors i famílies.

És atraient tenir en compte el paper que exerceixen les economies d’Àsia-Pacífic, ja que són els veritables mercats de comerç electrònic naixents, i en poc temps es convertirà en la regió del món més gran en termes de venda electrònica. Encara que la Xina hagi perdut el seu primer lloc en la classificació, segueix lluint-se en el segon.

Així mateix, el Japó ocupa la quarta posició i Corea del Sud el setè, per davant, fins i tot, d’altres economies mundials i de països més desenvolupats. Hong Kong està situat en el lloc número 12 i Singapur ocupa el 14.

No obstant això, Amèrica Llatina mostra l’altra cara de la moneda, ja que si Mèxic obté el merescut lloc 17, altres economies del sud, com el Brasil i l’Argentina, cauen en picat obtenint el lloc número 21, per a la primera i, el 29, per la segona.

El motiu de les males dades d’ecommerce que obtenen, no és altre que els seus desacceleracions macroeconòmiques, així com la inestabilitat i els socis econòmics que formen aquests països. A causa d’això, en el cas del Brasil, compta amb diversos reptes essencials per a la millora de la seva infraestructura, logística i transport; i en el cas d’Argentina, la modificació de les regulacions governamentals ja que poden amenaçar en els propers anys, i de manera notable, el futur de l’ecommerce.

FacebookTwitterMore...