El comerç electrònic és una modalitat de venda al nostre país que aporta infinites vendes a les empreses. Apostar per això no és una decisió segura, ja que és un repte ple de dificultats i incerteses.

Dades recents asseguren que el 80% de les pàgines web dedicades al eCommerce no aconsegueixen sobrepassar, durant els tres primers anys, el seu llindar de rendibilitat necessari per poder mantenir el negoci. Pel que acaben tancant.

Així doncs, s’arriba a la conclusió que el comerç electrònic és un negoci en el qual és fàcil accedir, però també és fàcil fracassar. No obstant això, són molts els motius pels quals els consumidors prefereixen fer les seves compres per internet, ja sigui per falta de temps, comoditat, o disposar de diferents tipus de dispositius que et permetin fer-ho.

És per això que, avui dia, existeixen més de 85.000 webs de comerç electrònic al nostre país, i més de 12 milions de consumidors espanyols que prefereixen adquirir els seus productes i serveis a través d’ells. Però, com ja s’ha dit, vendre online no és senzill, i són molts els projectes que sorgeixen i no poden fer front al nivell d’inversió necessari per atreure i aconseguir clients.

Per aconseguir que la teva web d’eCommerce no s’enfonsi, el millor és apostar per aquelles empreses que només utilitzen la xarxa de xarxes com a canal de venda dels seus productes o serveis. Però, quins són els sectors que millors resultats obtenen? Segons els ingressos que aquests comerços electrònics obtenen, el sector del turisme és el que predomina en el eCommerce del nostre país; però el que va experimentar un creixement del 90% al llarg de l’últim any, i facturat un total de 181 milions per trimestre, és l’especialitzat en la producció i distribució de peces de vestir.

L’esclat i progrés de les botigues online a Espanya compta ja amb un ampli recorregut. És per això que per a que es redueixi el risc i augmenten les possibilitats d’èxit, us donem una sèrie de recomanacions clau a l’hora d’obrir una botiga online:

  1. El contingut ofert tant com text, imatges o vídeos, igual que el preu, han de ser el més competitius possibles.
  2. El disseny de la pàgina web i el contingut del catàleg ofert han de ser cuidats per part dels responsables del eCommerce. També s’aconsella que el procés de compra ofert al client sigui lleuger i accessible, de manera que com menys clics s’hagin de fer, millor.
  3. També és important que la web funcioni a través d’un equilibri entre el pressupost del suport i la part destinada al màrqueting. El cercador de la pàgina és la clau per a l’augment de visites i una empenta per a les vendes. Per aquest motiu es suggereix un CRM amb base de dades per comunicar-se amb els usuaris i poder segmentar a través del mail des de l’inici de l’activitat.
FacebookTwitterMore...