A partir del proper 21 d’Abril, Google penalitzarà als llocs web que no siguin responsive web design, és a dir, que no siguin adaptats per utilitzar des de qualsevol dispositiu.

El Responsive Web Design, o Disseny Web Adaptable, actualment és la tècnica més utilitzada que ens permet fer que el nostre lloc web, pugui adaptar-se a qualsevol dispositiu mòbil o desktop.

És una tècnica de disseny i desenvolupament web que aconsegueix adaptar una pàgina web a l’entorn del dispositiu en què es trobi. Amb aquesta tècnica, s’aconsegueix que el contingut del disseny de la teva pàgina es vegi bé i pugui ser llegible per als usuaris, independentment del dispositiu amb el qual ells interactuïn.

Doncs bé, sabent el que és i havent dit això, es pot confirmar que el no tenir la web adaptada als dispositius mòbils genera un impacte negatiu en els resultats. És per això que Google penalitzarà als llocs web que no siguin aptes per utilitzar des dels mòbils, ja que, el gran buscador d’internet, presta especial atenció a totes aquestes pàgines webs capaces d’adaptar-se.

Això no implica que Google esborri els resultats de recerca, però sí que impulsarà a les webs que estiguin correctament adaptades, amb especial atenció a les recerques realitzades des d’un mòbil. Possiblement pugui afectar els resultats de recerca realitzats en PC, així que, o ens adaptem, o “morim”.

Sabem l’important que és que la nostra empresa gaudeixi d’una pàgina web i que aquesta sigui senzilla d’utilitzar per part dels nostres visitants, de manera que no és estrany que Google faci servir aquesta mesura.

La penalització afectarà la visibilitat de la pàgina web de la nostra empresa, ja que aquesta es reduirà, en el cas que no sigui adaptada. Adaptar la nostra pàgina web als dispositius mòbils hauria de ser una principal prioritat des de fa anys, però amb aquest avís per part de Google, es recorda que el format ha de ser apte perquè l’experiència de l’usuari sigui superior, sense tenir en compte des d’on accedeixi.

Potser des de fa anys, la nostra pàgina web gaudeixi d’un excel·lent posicionament, però com el trànsit és important per al nostre negoci, ja que volem que ens llegeixin, hem de tenir en compte que pot ser perjudicial redirigir contingut des de xarxes socials o altres canals i que aquest contingut no s’adapti a cada usuari.

El disseny web responsive s’ha enfortit com una de les millors pràctiques en disseny web. Sent la pàgina web la millor eina de màrqueting i comunicació per a les empreses, juntament amb el bloc, el tràfic de visites realitzades des de dispositius mòbils i tablets s’ha incrementat durant els últims anys. És per això que Google posa aquest anunci, perquè un client no se’n porti una mala impressió o no pugui fer una compra des del seu telèfon, de manera que aquesta adaptació resulta urgent.

FacebookTwitterMore...