Les empreses saben molt bé que les xarxes socials són un atractiu per als usuaris d’internet. Cada any que passa es creen noves xarxes socials i, malgrat això, Facebook segueix estant al capdavant amb més de 1.300 milions d’usuaris; seguit per Twitter, la xarxa social que crea un major compromís per part dels seus consumidors.

Un lideratge que és notat per la inversió publicitària que reben, i rebran, ambdues xarxes socials, ja que en 2017, més de la meitat de la inversió publicitària en display, anirà a càrrec d’aquestes dues plataformes.

El creixement observat per les dues xarxes socials és important si es compara amb la inversió prevista per al 2015. Així doncs, Facebook recaptarà més de 6 mil milions de dòlars, una mica més del 25% de tot el mercat, mentre que Twitter rebrà un 5% del total d’aquest, uns 1.340 milions de dòlars provinents dels anunciants en format display.

Unes xifres molt baixes respecte al canvi que percebran en 2017. Amb el que la xarxa social de Mark Zuckerberg obtindrà el 26,9% del total de la inversió publicitària en aquest format i la xarxa social de l’ocellet arribarà a un creixement de gairebé el 7 % del total de la inversió rebuda.

L’ús dels dispositius mòbils tindrà molt a veure en els guanys obtinguts per ambdues companyies. Per primera vegada en la història, els mòbils superaran als dispositius d’escriptori pel que fa a despeses d’anuncis es refereix, amb un augment esperat en aquest any d’uns 5.020 milions de dòlars, el que comporta que les pantalles tradicionals obtinguin pèrdues.

Pel que fa a la inversió rebuda per aquestes plataformes, Facebook aconseguirà tancar l’any amb més de 5.000 milions de dòlars en publicitat display. Un benefici amb més importància per Twitter, ja que obtindrà el 90% dels ingressos només per la publicitat a través de smartphones i tablets.

Però les bones notícies no s’acaben aquí. Twitter acollirà una injecció de publicitat a través del format display als Estats Units superior a la que obtindrà Yahoo, el major cercador d’aquest país. Pel que està previst que aquest percebi una pitjor anotació que la que obtingui Twitter fa a la inversió en format display, un decaiguda que es va produint des del passat 2013.

En canvi, Google preveu que el seu volum d’inversió es mantindrà, el que permetrà que el cercador lideri el rànquing d’inversió publicitària en format display, només per darrere de Facebook.

FacebookTwitterMore...