Internet s’ha convertit en una part important en el dia a dia de les empreses i una part indispensable en la vida diària dels consumidors, el que comporta que les companyies vulguin extreure el millor partit possible a la relació progressiva dels consumidors amb la mateixa.

És per això que les companyies destinen cada vegada més diners i esforços a la xarxa i comencen a apostar i a preocupar-se per elements avançats. Es comencen a inquietar per qüestions com les xarxes socials, la importància de la recopilació de dades o el naixent univers mòbil, però, és possible que en alguns casos es vagi massa de pressa, ja que es segueixen registrant errors bàsics i de primer nivell que segueixen sobrecarregant l’estratègia de màrqueting digital de les empreses.

1. Amb un nivell bàsic salten al avançat.

No es pot anar a un nivell avançant sense que abans s’hagi dominat el nivell bàsic. S’ha d’anar pas a pas, començant pel més bàsic, ja que ningú hauria de començar a projectar-se en internet aventurant-se en els problemes més recents, les qüestions més qüestionables o els elements més complicats.

2. Les empreses obliden els blocs.

Una de les formes de començar seria a través dels blocs, cosa que les empreses estan oblidant. Un bloc d’empresa és una manera senzilla i directa d’arribar al consumidor per la seva constant actualització, cosa que millora el SEO (Search Engine Optimization, en castalà, Posicionament Orgànic) del web de l’empresa.

El bloc és un altaveu de l’empresa, un que es pot crear des de dins. És una manera molt eficient d’establir una conversa.

3. Les empreses no saben com funcionen les xarxes socials.

Un altre dels errors és el com s’apropen les empreses a la xarxa. Aquestes, certament, desconeixen com funcionen les xarxes socials. Les xarxes socials no són perquè les empreses saturin als consumidors amb els seus missatges publicitaris, són un lloc per conèixer, trobar-se, parlar i oferir valor afegit.

A més, un altre dels errors més comuns està en deixar que professionals inexperts s’encarreguin d’aquestes només perquè surten barats.

4. Fer més visual la xarxa.

La presentació visual ha de ser molt vigilada ja que el que està a la xarxa entra pels ulls, és a dir, internet és una via de comunicació visual. A més, les xarxes socials són les que, principalment, posen a prova el que s’ha dit, ja que el que realment importa en elles no és el text ni les paraules, són les imatges.

5. Internet no és gratis i costa esforç.

Moltes empreses han donat per fet que la xarxa és gratis. Crear un compte a Facebook si que és gratis, però aconseguir que aquest triomfi i compleixi els seus objectius sí que en té. No es pot pensar que sense inversió s’aconsegueix triomfarar.

A més, també té un cost de treball, ja que sense esforç i sense dedicar hores i hores de treball i indagació, no s’aconsegueix que internet doni resultats.

FacebookTwitterMore...