Els minoristes, des que existeix el bolígraf i el paper, han anat fent enquestes en els seus punts de venda (POS) dels seus clients per tenir una millor idea del que els clients volen dels seus establiments. Avui, però, hi ha moltes millors maneres d’aconseguir el mateix, per menys cost, a través de la tecnologia mòbil. Aquestes són només algunes de les formes creatives per aprofitar els dispositius mòbils dels consumidors.

Les enquestes mòbils milloren les dades del punt de venda per a una menor inversió.

Les enquestes mòbils són totalment fàcils i només costen una mínima fracció de temps a crear. Les millors plataformes d’enquestes mòbils no els requereixen als consumidors instal·lar una aplicació abans de participar, i es pot accedir fàcil i ràpidament des de qualsevol lloc en la majoria dels dispositius mòbils.

Les enquestes POS per a mòbils es converteixen en un punt de visió.

Les enquestes per a mòbils proporcionen una ràpida resposta en temps real, és a dir, es tindrà accés a la informació dels enquestats en l’instant en què algú completi la seva enquesta POS o qüestionari. Aquests punts de vista en temps real poden alertar d’un problema de missatgeria o percepció, donar idees de nous productes, o il·lustrar com no relacionar els factors de mercat a l’impacte en les percepcions del consumidor.

Set senzilles millores en l’ús d’enquestes mòbils per recollir idees de punt de venda:

  1. Fes cridanera la invitació a participar des dels embolcalls o rètols del teu establiment. Una simple URL o codi QR amb un reclam per participar és tot el que es necessita.
  2. Fes del teu esforç un concurs. Anima els participants a participar amb un reclam de desafiar als seus amics com a proposta per a “guanyar” la prova, especialment si aconsegueixen que altres participin. Oferir alguna cosa que els teus clients percebin com valuós és essencial.
  3. Dissenya el teu mòbil enquesta, o qüestionari, amb la teva marca en la ment. Els clients han de tenir interacció amb la teva marca durant l’enquesta, s’ha de veure i sentir com, per exemple, el logotip, les fonts, els colors, la missatgeria, el to, etc.
  4. Digues-los que no van a trigar més d’un minut. La gent només li dedicarà molt de temps a l’enquesta amb l’esperança de guanyar un premi. Digues, per avançat, que no van a passar més de 60 segons i, sobretot, mantingues la teva paraula.
  5. Millora el teu enquesta, o qüestionari, sobre la marxa. Com que només s’imprimeix la porta de la teva enquesta (enllaç o codi QR), podeu revisar o editar les preguntes que els participants veuen fins i tot encara que sigui en viu. Si sol·licites comentaris oberts i notes un tema, pots afegir una nova pregunta abordant.
  6. Demana als participants les seves adreces de correu electrònic. Un dels beneficis de la recollida de missatges de correu electrònic és que podràs anar fent la teva base de dades a mesura que van fent la teva enquesta. També tindràs una forma immediata per corregir un problema d’un enquestat i identifica, o premiar, als participants amb cupons o ofertes especials. A més, és una cosa que pots canviar sobre la marxa si veus que no reps suficients respostes.
  7. Ofereix una solució per a les persones que no tenen una plataforma mòbil. Pots instal·lar una Tablet protegida en un pedestal al teu establiment per a aquells clients que no tenen plataforma mòbil i que volen fer la teva enquesta. Pots, també, cridar l’atenció d’aquests posant adhesius indicatives que poden fer allà mateix la teva enquesta. No es necessita molt, ja que la majoria de les persones es senten atretes per la interacció amb una Tablet elegant i brillant si no disposen d’una.

Crear una enquesta mòbil és fàcil, ràpid i no requereix disseny ni habilitat tècnica.

Qualsevol pot aprofitar el poder de les enquestes i qüestionaris mòbils ja que, amb un simple clic al botó d’eines, cada vegada són més fàcils de crear. Assenyalar el teu concurs és sovint tan fàcil com pujar el teu logotip. En moltes plataformes d’enquestes, pots afegir fotos, vídeos i arxius d’àudio per millorar la interactivitat. Quan hagis acabat el procés de creació, incloent la redacció de les preguntes i respostes, la plataforma generarà un URL i un codi QR que el teu públic utilitzarà per accedir a l’enquesta, o qüestionari, sense necessitat de descarregar una aplicació.

Les idees POS tenen preu i són més fàcils d’aconseguir.

Es preveu que un 70% o 80% de la població adulta del món posseeix un dispositiu mòbil, i el nombre puja cada dia. Aprofita el poder dels telèfons intel·ligents i les tablets per atraure els consumidors ja que s’està experimentant la seva marca i, és simple, assequible i ràpid. Els punts de vista dels teus clients, en temps real que t’esperen, poden revolucionar el que necessites saber sobre ells i com comercialitzar amb ells.

FacebookTwitterMore...