Tots sabem que una botiga online que no està ben posicionada pot arribar a perdre innombrables vendes. Aquesta manca de posicionament va lligada a uns errors molt comuns del ecommerce, que, si s’eviten, es pot aconseguir estar en els primers llocs de cerca de Google.

És molt més complicat optimitzar el SEO a les webs de comerç electrònic que en altres webs, ja que hi ha un nombre elevat de pàgines que comercialitzen el mateix producte o gamma de productes. A causa d’això, es veu afectat el posicionament i provoca que la majoria de ecommerce perdi quota de mercat, i, per això, les vendes potencials.

Per eludir i marcar una diferència en l’optimització dels cercadors web s’aconsella evitar els següents errors i seguir els consells que es detallen a continuació:

1. Manca de descripció del producte. La manca de descripció del producte minva les possibilitats que té una pàgina web a aparèixer entre els primers resultats de recerca, és per això que s’ha d’incloure la informació del producte el més completa possible amb les paraules clau adequades.

2. Inexistència de les opinions d’usuaris a prop del producte. Les opinions dels usuaris que han adquirit un producte és el primer que miren altres abans d’obtenir-lo també, és per això que, incloure-les, anima a altres a comprar i a assolir llocs destacats en els cercadors.

3. URL comprensible vs URL descriptiva. Una bona eina per millorar la posició i facilitar a l’usuari què trobarà a la nostra web és incloure el producte a la URL, l’anomenada URL descriptiva. La qual cosa farà que la nostra pàgina aparegui més fàcilment en els primers resultats de cerca.

4. No emprar les imatges per posicionar. Les imatges són essencials per posicionar un ecommerce, afegint una etiqueta ALT que inclogui el nom de l’arxiu amb un petit text descriptiu.

5. No incorporar recursos Social Media Optimization. Afegir els recursos Social Media Optimization als productes de la web ajuda a guiar el contingut i a millorar el posicionament estructurat. S’han de triar les xarxes socials que interessen més segons la nostra botiga online per augmentar les probabilitats que siguin compartides.

6. No utilitzar productes relacionats. Mostrant productes relacionats en cada landing page de cada producte s’aconsegueix, d’una banda, retenir a l’usuari independentment de si ha comprat o no, ja que no se sap si hi ha algun producte relacionat, o no, que li pugui interessar. D’altra banda, un producte relacionat és un enllaç cap a una altra pàgina que li proporciona més força.

7. No anar amb compte amb els productes eliminats. És aconsellable, quan s’elimina un producte, utilitzar les redireccions 301 dirigides a un nou producte o categoria per evitar l’error 404 de “pàgina no trobada”.

FacebookTwitterMore...