El comerç electrònic és cada vegada més important i la ret es converteix en un aliat més poderós per arribar al consumidor final. Les companyies estan treballant cada vegada més per aconseguir un millor lloc en aquest terreny i intenten aconseguir millors resultats i captar més consumidores ja que, per aquests últims, comprar en internet s’ha convertit en un element molt popular i que tots i cadascú d’ells estan disposats a provar. Fer la compra online es senzill, fàcil i ràpid.

Encara hi ha molts compradors que no han donat el salt a la ret i queden molts punts de mercat en els que no s’han llançat a comprar de forma habitual. Per tant, les companyies poden esforçar-se en 2015 por trobar a nous consumidors fent de la compra alguna cosa més que una transacció i convertir-la en una experiència diferent i única que faci que el ecommerce triomfi en el futur o, al menys, podria ser una guia del que s’ha de fer i del que no.

Assistent comercial

Els consumidors volen ser atesos por internet como si estiguessin en un comerç habitual, per això, algunes webs de compra online han incorporat xats amb experts per respondre a aquestes demandes.

El comprador ja està disposat a deixar-se emportar per les emocions en el comerç electrònic, per tant, les botigues online han de motivar aquesta compra basada en qüestions sentimentals i subjectives.

Per arribar al consumidor, també funcionen les eines específiques, com els buscadors de productes o els serveis de recomanació.

Atenció al client

El cóm tractar al consumidor segueix sent un obstacle per a saber si es fa bé o malament en xarxes socials. Grans triomfadors del ecommerce han fet de l’atenció al client una de les seves grans armes.

L’atenció al client ha d’estar en la part més destacada del pla de negocio. A més, els consumidors són cada vegada més experts en la compra online i usuaris repetidores del ecommerce. Així mateix, el comerç electrònic ha deixat de ser una novetat, i com a conseqüència, els errors, faltes o descuits, no són tan repetits com en el passat.

Cóm entregar el producte

Si l’atenció al client és tan fonamental, no ho és menys el cóm s’ha d’entregar el producte al seu destinatari. Encara que es segueixi pensant que amb una caixa de cartó es més que suficient, la veritat es que saber fer de tot allò alguna cosa diferent garanteix una bona impressió. Contractar a una bona empresa logística per a que el paquet no arribi bollat només és una part del procés. El paquet és la carta de presentació, per tant, ha de cridar l’atenció i donar bona impressió.

L’embolcall pot servir-se de les dates específiques per marcar la diferencia. El poder de “comprar amb els ulls” també funciona en ecommerce, ja que l’embolcall pot afectar en la presa de decisions futures.

Un bon embolcall pot fer una marca diferent.

Tradueix

Un dels avantatges del ecommerce és que no té fronteres i, a causa d’això, s’ha de traduir els continguts per assegurar-se de que s’ofereix un bon servei als parlants d’altres idiomes.

Per això és necessari adaptar la botiga a altres idiomes. Una bona traducció és necessària al temps que una bona adaptació al que poden necessitar ja que els consumidors prefereixen acostar-se al contingut en les seves respectives llengües.

Per altre part, la traducció a llengües cooficials és beneficiosa. Ajuden a crear una bona imatge de marca i s’obtenen beneficis en posicionament.

Màrqueting contextual

El màrqueting contextual és el màrqueting aplicat gracies a les estadístiques sobre els comportaments de les persones, els seus perfils i el context per a donar un servei personalitzat i un contingut notable en el lloc correcte i moment oportú.

Els consumidors desitgen una relació molt més directa amb les marques i volen ser coneguts per elles i que els ofereixin el que busquen. Crear perfils complets dels consumidores és una bona idea.

No descuidar el m-commerce

Els consumidors fan servir cada vegada més els seus dispositius mòbils i se’ls emporten amb ells quan van de compres. Per tant, fer servir la localització geogràfica o les recerques que fan en botigues pot ser una gran idea per saber què volen, quan ho volen i empenyar-los directament a que ho comprin.

Els consumidors estan cada vegada més entregats a comprar des de els seus dispositius mòbils. De fet, la meitat de les compres de comerç electrònic que es faran en 2015 es faran des de un dispositiu mòbil.

A causa d’això, els responsables de botigues online han de millorar la seva presencia en dispositius mòbils i fer que sigui molt més fàcil comprar a través d’ells.

Prioritzar el contingut generat per els usuaris

Els consumidors necessiten saber que el que van a adquirir és tal com s’ho pinten i necessiten confirmar la seva autenticitat. Per a ells, no queda cap més remei que deixar que els demés usuaris opinin i deixen els seus comentaris sobre la matèria.

Per a triomfar en el comerç electrònic hi ha que enfortir i prioritzar el contingut generat per els usuaris: puntuacions, opinions, fotos, etc. Tot això millora el SEO (Search Engine Optimization) i fa que els demés compradors es sentin més confiats.

8 de cada 10 consumidors llegeix els comentaris i 2 de cada 3 deixa les seves pròpies opinions.

Programes de fidelitat

Es pot disposar d’un programa de fidelitat tradicional o incorporar-lo a les xarxes socials i apostar por ser creatius o innovadors per a cridar l’atenció dels consumidors. L’important és recordar que aquest tipus de programes poden augmentar les vendes i que els límits en comerç electrònic estan en mans dels seus responsables.

El que no funciona

Una de les coses que realment no funciona a l’hora de vendre en ecommerce és la de confiar plenament en les xarxes socials.

Recordar que posar botons socials en una botiga no és convertir la botiga en un entorn social ni que allò faci augmentar les vendes. De fet, abusar d’això pot espantar als clients.

Als consumidors els hi agrada comprar en grup. No hi ha que convertir la experiència de comprar en alguna cosa que pugui fer un de sol.

FacebookTwitterMore...