Possiblement molts de vosaltres haureu sentit a parlar darrerament del CRM, que significa Customer Relationship Management, un software útil per a la gestió de clients.

Els experts en CRM, recalquen que comptar amb aquest tipus de software permet, a més de portar una bona gestió de clients, generar noves oportunitats de venda, accelerar les mateixes, augmentar la productivitat del negoci i obtenir un major partit de les xarxes socials.

Vist així, el CRM afecta tots o gairebé tots els departaments de l’empresa (vendes, atenció al client, màrqueting, suport, administració), ja que en tots ells, la gestió i el comportament dels clients és molt important.

Centrant-nos en el màrqueting, el CRM permet una millora a l’hora de la feina del departament i sobretot una millor impressió i divulgació dels missatges cap al seu públic objectiu. Però aquests no són els únics avantatges, ja que també suposa:

  • Una senzilla gestió de les campanyes de màrqueting permetent una planificació detallada, controlar els costos, calcular els resultats i el retorn d’inversió de cada acció.
  • Un condicionament total dels missatges als clients tant en el propi missatge com en el temps de rebre’l. Això s’aconsegueix gràcies a la potent possibilitat de segmentació.
  • Millora del temps de resposta de les campanyes de màrqueting.
  • Estudi i gestió en temps real del rendiment de cada acció i el seu pressupost.
  • Optimització de la comunicació amb els clients i prolongació de les converses a les xarxes socials, gràcies a la combinació del CRM Màrqueting amb el Social CRM.

 

Si consideres com a factor determinant la gestió dels teus clients per al desenvolupament del teu negoci, no dubtis en provar un CRM i comprova com influeix en la teva empresa.

FacebookTwitterMore...