Quan un emprenedor té una idea, i creu que aquesta pot resoldre una cosa que ja existeix a la vegada que pensa que la gent podria pagar per allò, ha d’estudiar-ho per aconseguir que aquesta sigui important. Una cosa és tenir una idea, i una altra, poder viure d’ella, ja que el primer sense el segon, no té futur.

Abans de llançar-se a nous propòsits, l’emprenedor hauria de fer cinc observacions per assolir l’èxit empresarial.

1. Què es pot millorar sobre el que ja existeix? Les persones tenim necessitats, però podem sobreviure sense els nous productes sempre que, aquests, no millorin les que ja es tenen cobertes ja que, sortir al mercat per ser un més, és el camí més fàcil cap al fracàs.

2. Per a qui serem realment importants? Un negoci exitós té molt clar qui és el seu client objectiu i qui no, és per això que l’emprenedor ha de dedicar-se als consumidors correctes i no perdre temps amb els equivocats. L’objectiu és trobar al nostre client potencial.

3. Quin serà el nostre distintiu? Un distintiu és el que veu el client, que fa diferent una oferta de valor, el que acredita la compra del producte.

Hi ha diverses formes de distingir-se de la competència, però l’important és tenir una història clara, així com un determinat missatge que sigui notable per al mercat, ja que hi ha innombrables opcions i una escassa demanda. Cal aventurar-se en els plantejaments i prescindir de la posició segura.

4. Com sabran que existim? S’ha d’obtenir un públic abans de crear el negoci, ja que les vendes no es generen d’un dia per l’altre. S’ha de: crear confiança prèvia, donar-se a conèixer, explicar la història a la gent, deixar que els clients explorin; només després d’un temps compraran. És per això que cal, a més de crear confiança, construir una base de dades dels clients potencials a les xarxes socials, un blog …

5. I la pregunta del milió: ¿Estarà la gent disposada a pagar pel nostre producte? Una bona manera de calcular la possibilitat d’una idea de negoci, està a esbrinar si la gent pagarà per ella.

Una manera d’esbrinar seria fer una prova amb els que han demostrat el seu interès i suport en la idea de negoci dient-los, que està molt avançada, que interessa fixar les primeres vendes, i que encara que el producte no estigui acabat, ho estarà molt aviat . Se’ls pot demanar una reserva a un cert preu, d’aquesta manera es mesuraria la intenció real de compra.

FacebookTwitterMore...